WORKSHOP/KURS

Jag håller workshops som vänder sig till barn och ungdomar. Det kan vara på bibliotek, institutioner, museum, skolor, hos föreningar, på privata arrangemang och olika event....

Är ni intresserade är ni varmt välkomna att ta kontakt med mig. Jag har mångårig erfarenhet av undervisning. Jag vänder mig även till pedagogisk personal, och andra som vill fördjupa sitt kunnande.

Kurskostnad

Det är beroende på var i landet kursen hålls och antal deltagare. Tag kontakt på mail (info@salabim.se) eller på telefon 073-9391743 för mer information om upplägg och kostnad.

Exempel på kurser/workshops:

 

"Amigurumi, virkade japanska djur och figurer"

Ni får lära er grundtekniken hur en så kallad amigurumi virkas. Utifrån den lär ni er att göra egna modeller på små söta djur.                                            

Är det en grupp med barn och ungdomar i blandade åldrar finns det även möjlighet för yngre barn att sy så kallade Nuigurumi, vilket är små sydda djur och figurer i tyg. Jag har skrivit boken "Amigurumi, virkade djur och figurer". En del inspiration kommer därifrån, men även från figurerna på sidan www.amigurumi.se

                                             

        

   

"Sy kul monster och andra roliga figurer"

Deltagarna har möjlighet att sy eget-designade personliga och kul figurer. De sys för hand i fleecetyg, filttyg eller andra mjuka tyger. Sedan dekoreras de på olika sätt med bland annat knappar, pärlor eller tyg. Det  händer att deltagarna skriver berättelser till figurerna de har sytt.

   

                  

                

                    

"Fläta, Linda, Knyt"

Jag lär ut olika intressanta textila knyt- och flät-tekniker och visar bland annat en del tekniker från min bok "Pärlor och Band". Garn och trådar kombineras med pärlor på spännande sätt och blir till fina band och snoddar. Det är tekniker som är väldigt populära och svårighetsgraden kan variera från "mycket lätt, till ganska svårt". Resultatet kan bli till snygga armband och halsband mm.

Jag har haft uppskattade kurser/fortbildningar för pedagogisk personal. Jag har även efterfrågade kurser som anpassas för grupper med barn från ca 8 - ca 12 år eller grupper med ungdomar.

                                                                  

 

"Pärlpyssel"

Under denna workshopen får deltagarna göra olika saker med pärlor såsom pärlvävning, makramésmycken med pärlor, pärlgubbar, broderier med pärlor, pärlplattor, pärldjur mm.

Upplägget varieras beroende på deltagarnas ålder.

    

    

         

       

 

"Julpyssel"

Nu närmar si julen med raska steg och det kan vara aktuellt med workshop med julpyssel

      

 

Andra workshops

Jag anordnar även jul- och påskpyssel, monster/hallowenpyssel. Pyssel upplagt efter tema exempelvis djur, blommor, årstider....